Publieks- en bevolkingsonderzoek

Ook Scherpenheuvel-Zichem doet al vele jaren mee aan de schattenzoektochten en maakte in 2015 echt werk van een globale vrijetijdscommunicatie en een geode afstemming met de verschillende...
Lede doet al jaren mee met de Zomeractie van Vlieg. Maar in 2015 had de actie opvallend meer slagkracht én een groter bereik. Dat kwam niet zomaar uit de lucht gevallen. Wat was er dan anders dit...
Na een bevraging in Leuven kwam men te weten dat jongeren een gemis voelden binnen het vrijetijdsaanbod in Leuven ("Voor ons is er weinig aanbod").. Daarom startte de gemeente met het jongerenlabel '...
Niet alle kinderen gaan op schattenzoektocht met hun ouders. Dankzij het project ‘Stadspiraten’ nemen jeugdwelzijns- en cultuurmedewerkers de taak op zich om ook maatschappelijk kwetsbare kinderen...
Naar aanleiding van de zomeractie van Vlieg, werkte de bibliotheek van Geel samen met de plaatselijke kunstacademie, de gemeentelijke jeugddienst en de dienst Toerisme van Geel. Zo gaf Geel de...
Museumnacht in Antwerpen trekt volk. Veel volk. Maar misschien zat er toch nog wat publieksverruiming in. Prospekta speelde de speldoos ‘Blik op cultuur’ met de museummedewerkers en kwam tot de...
Scherpenheuvel- Zichem ging aan de slag met de Vliegdoos om families in de gemeente warm te maken voor  cultuur- en vrijetijdsactiviteiten. Aan de speltafel zaten zeer uiteenlopende spelers, die...
Onderzoek helpt om inzicht te krijgen in je publiek, maar het is een dure aangelegenheid. Waarom het nochtans niet onbelangrijk is om te investeren in (collectief) onderzoek, lees je hier.
Je wil betere informatie over vrijetijd in je blad, overweegt zelfs een echt UiTmagazine... Je gedrukte UiTcommunicatie mist haar doel en je weet niet hoe dat komt? Met deze tool helpen we je vooruit!
Ken je publiek! Wat zijn de participatievoorkeuren en –drempels van je bevolking? Welke informatiekanalen gebruiken ze? Hoe evalueren ze je beleid en wat zouden ze graag anders zien?

Pagina's